Hoor de echte verhalen achter de meest opvallende rebrands van nu.

Over de podcast

Wat maakt een merk écht succesvol? En wat gebeurt er achter de schermen voordat alles klopt? In de nieuwe podcast Bloed, Zweet & Branding gaat creative director Ronnie Besseling (Prosper & Bloom) op zoek naar de rauwe, eerlijke verhalen achter de meest opvallende rebrands van dit moment.

Elke aflevering schuiven ontwerpers, strategen en andere merkenmakers aan om te praten over hun successen én  slapeloze nachten. Geen gelikte succesverhalen, maar gesprekken over twijfel, doorzettingsvermogen en wat er écht nodig is om een merk succesvol te laten zijn.

Aflevering No1

Aflevering No1 •

Luister op Spotify

In de eerste aflevering spreek ik met Emilio de Haan en Manuel Di Tolve over de rebranding van Raleigh. Je hoort hoe het team van Dept. een van de oudste fietsenmerken ter wereld weer nieuw leven in te blazen. Een verhaal over passie, design, lef én hoe juist dat verleden het merk nu zijn voorsprong geeft.

Ronnie Besseling
Host

Foto door Lizzy Ann

Ronnie Besseling is Creative Director en Co-founder van Prosper & Bloom, een strategisch branding agency in Amsterdam. Al meer dan twintig jaar helpt hij bedrijven hun merkidentiteit te benutten als katalysator voor groei en werkte hij aan toonaangevende trajecten voor organisaties als het Rijksmuseum, MyWheels, Quooker, Bever en Viktor & Rolf.

Met zijn team begeleidt hij merken als GooDoo, Wilderful, Neurons Lab en Veneta. Zijn aanpak combineert strategische scherpte met creatieve verbeeldingskracht, altijd gericht op het realiseren van de volgende doorbraak.

Daarnaast deelt hij zijn inzichten via keynotes, publicaties en zijn podcast Bloed, Zweet & Branding.